søndag 4. oktober 2009

Godt igang!

Etter mange travle dager har jeg endelig klart å sette av tid til å begynne på oppgaven! Det tok noen dager å lese ferdig boken ettersom jeg ikke orket å lese alt på en gang, men nå er jeg både ferdig med å lese boken og å se filmen. Jeg må si at filmen er en ganske god adaptasjon av boken. Veldig mye av handlingen i boken kunne jeg lett kjenne igjen i filmen, men jeg la merke til at noen av de små, hverdagslige episodene var enten endret på eller fjernet.

Da jeg satte meg ned for å begynne å skrive skjønte jeg at det blir alt for mye å sammenlikne hele boken med hele filmen. Derfor har jeg valgt å analysere forholdet mellom boken og filmens fremstilling av hovedpersonene Selma og Andy.

Jeg føler jeg er ganske godt i gang og har hittil skrevet ca. to sider! Resten tipper jeg at jeg får gjort imorgen, etter litt veiledning fra læreren min, Ingunn :)

Ingen kommentarer: